wippies

Så nu fungerar mitt wippies också.
Fan va ja börjar bli trög när de gäller o meka dator o ställa grejer. Märker att mitt intresse för sånt inte är vad de har varit. Operatören ger mig klara instruktioner hur ja ska göra, ja skriver ner dem.

Koppla ur comhemmodem, koppla i wippiesmodem. Koppla sladd från dator till lan1 port på wippiesport. Öppna sedan webbläsare o skriv in 192.168.0.1. Då ska ja komma in i wippiesmodemet. Där inne ska ja kryssa i ethernet dhcp o sen trycka på apply.

Kopplar ur som ja ska o kopplar sen sladd från dator till lan4. Sen öppnar ja webbläsare o skriver in ipadressen ja fick. Kommer mot förmodan in i boxen, kryssar i vad ja ska, trycker apply, sen händer inte mer o ja tappar kontakt med modem. Försöker igen, startar om modem, mer o mer sur blir ja.

Ringer upp operatör igen o en trevligt tjej svarar. Berättar för henne vad den andra killen sagt o vad jag gjort. Hon guidar mig snällt o väldigt tålmodigt igenom installationen igen. O då upptäcker jag mitt fel. Skulle koppla sladd från dator till lan1 o inte lan4 ju. Kopplar rätt dom sladdarna o sen mitt comhemmodem till lan4. O se på fan, nu fungerar allt som de ska.

Vette fan va de e me mig o sånna installationer. Allt låter så enkelt så ja tänker att de kan fan inte ens jag misslyckas med. Nog fan misslyckas jag..

Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0