Födelsedagsmiddag

Mormor dök upp lite tidigare men det är inget ovanligt. Hon hade kört upp till mammas grav för o göra lite fint där men där va precis nyvattnat o jättefint så hon stanna en stund där o åkte sen hem till mig, därför var hon en kvart tidig.

Fick resten av glasen o snapsglasen, nu diskade o på tork. SÅ jäkla fina glas är det o ja blev verkligen glad för dom. Nog fasen hade hon köpt en halvflaska black ribbon whisky till mig med. Druckit den förr, helt ok.

Åkte med upp till farsan, ja skulle köra så slapp hon, kan ja vällan.

Fan de va ju middag med fler gäster än ja va beredd på. Moster va där med sin gubbe o 2 av sina barn, oskar o astrid. Agnes, barn nr 3 dök upp senare. Fick två whiskyprovarglas, "sniffarglas".
Av Pappa o MajLis fick ja en bärbar telefon som ja tipsat dem om. Perfekt. Nu slipper ja släpa runt på min gamla tele o snubbla på sladden hela tiden.

Tänkte på en sak under middagen. Om mamma sitter där i himlen o tittar ner på oss så e ja säker på att hon log när hon såg MajLis o mormor komma så bra överens. Min mormor e fan den i vår släkt med öppnast sinne o lättast att ha o göra med. Ja gillar min mormor, hon e cool.



Men fan va ja saknar dig ikväll. Tänker på dig o känner mig ledsen för ja inte har dig o prata me längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0