This goes out to all of my ogame homies

haha, kunde inte låta bli en sån rubrik.
Fan alltså de har verkligen varit en fredagen den 13 i de spelet idag. För alla oinvigda www.ogame.se

Skulle månshottas idag. Man krashar 1667 små jakt mot en annan spelares planet o från det vrakfälltet som bildas finns en 20% chans att en måne uppstår = månshotta.
Får med mig en kille i alliansen som går med på ett försök så han skickar 1667 jakt mot mig. typ 20 sek innan hans skepp anfaller upptäcker ja att ja inte har försvar så de räcker för o plocka n er alla hans skepp. Blir tvungen att låta mina jakt ligga kvar för att klara anfallet. Förlorar en bit över 300 små jakt där. Samtidigt har ja satt skeppsvarvet på planeten i fråga på o bygga små laser till mitt försvar vilket inte går o avbryta. Blir klara om 5 timmar. Skit smart när ja bara har 2 återvinnare att plocka in vrakfälltet med.

jaja ja börjar kamma in va ja hinner me de två återvinnarna. Tar 6 min dit o sen 6 min hem för varje runda. Varje återvinnare tar 20.000 o vrakfälltet är på typ 1.5 mille metal o kanske 1 mille kristal.. Spenderar dagen på jobb me o smita undan så fort de går för o skicka iväg skeppen o ja får fan ha hela vrakfälltet ifred hela dagen så ja får faktiskt in allt haha.

Senare under dagen skickar ja mina 1667 små jakt för att betala tillbaka till allianspolaren. Han har skickat dit typ 400 jagare o en 100 återvinnare för att snabbt plocka ner mina skepp o få in vrakfälltet. Föra tt inte återvinnarna skulle åka på däng var hans plan att skicka iväg dem nån min innan ja anfaller för att sedan återkalla dem igen. Problemet är bara att han skickar iväg jagarna o låter återvinnarna ligga kvar. Stackarn haha. Så mina jakt mosa hans återvinnare o de uppstod ett litet vrakfällt med en 4%s chans på måne o inga skepp att plocka in vrakfälltet med.

Så kan de går. Ska skicka skepp igen på honom i morgon.


Resultatet av dagens klantande blev noll måne till mig o noll måne till honom. Jaja bara på de igen haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0