rubriker

Klickar i fältet för rubrik. Direkt kommer de upp en massa ord ja kan välja som rubrik. Ord jag använt mig av förr i detta sammanhang tror ja. De var ord som Anklagelser o akta dig. Ja tänker inte skriva sånna rubriker mer. Mår mycket bättre nu. Känner mig starkare för var dag som går.

Blev medlem på två dejtingsidor. Mest på skoj o för o se va som finns därute. Såg en liten bild på en tjej som ja tyckte var söt. Skrev aldrig något till henne, tror ja. Efter en stund såg ja att hon flirta med mig. Blev glad o skrev ett meddelande till henne där ja typ bara fråga om allt var bra o en smiley. Fick en flirt till, dvs hon betalar inte o kan därför bara läsa men inte skriva tillbaka. Såg att hon hade lite bilder på sig själv men att dessa var låsta o att man var tvungen att be om en nyckel för att få se bilderna. Ja klicka på länken be om en nyckel, fick den direkt o beger mig in för att kolla in hennes bilder.
Hjälp, tjejen såg inte alls bra ut. Uj då va gör ja nu då. Direkt kom den gamla Igge tillbaka som tänker att oj henne vill ja ju egentligen inte snacka med, men så e de de där me o göra henne ledsen. Vet ju att om ja bara låter bli att skriva mer till henne fattar hon att ja inte gilla va ja såg o blir ledsen.  Bestämmer mig för att vara tuffare denna gången, mitt liv de handlar om inte hennes, hon får klara sig själv. Jag skriver inte mer till henne. Hade lite dåligt samvete för direkt så sätter jag mig in i hur ja fick henne o må.

Det kan inte vara så. Jag kan bara rå om mig själv. Det är mitt liv de handlar om. Jag som ska trivas. Jag trampar inte medvetet på folk. Jag är inte medvetet elak mot folk eller sårar folk. Gillar inte sånt. Men hade jag tagit kontakt med tjejen bara för att lätta mitt dåliga samvete så hade jag gjort henne glad där o då men de hade inte slutat lyckligt o ja hade kanske gjort henne mer illa i framtiden.

Ja är en konstig man som alltid vill göra rätt. De där går fan inte.




Nu tror ja att det är en boxervovve ja vill ha. Såg hur Cesar Millan tog sig an en boxer som var aggresiv mot vuxna. Hunden skulle avlivas. Cesar kollar vovven o bara säger att hunden behöver motioneras ordentligt. Han sätter ihop ett träningsprogram till hunden o vips så blev hunden världens goaste tillgivnaste boxer.
Veterinärer o andra "hundkunniga" människor hade rekomenderat att avliva hunden därför att ägarna kunde förvänta sig att hunden snart skulle börja anfalla deras barn också. Cesar bara skaka på huvudet o sa att om det funnits någon risk för det hade de sett tecken på detta redan. Hunden var exemplarisk mot barnen redan innan de träffade Cesar.

så mycket "problemhundar" han räddat bara genom upplysning o genom att instruera ägarna till hur de ska förhålla sig till hunden. Fan alltså jag skulle vilja hålla på me sånt jag också.

Allt handlar om prioriteringar. Jag älskar mina katter men ibland kan ja ångra att ja inte skaffa en hund direkt då istället för katterna. Nu prioriterar jag utbildning. Tänker att mina morötter för att ta mig igenom utbildningen blir att sen kan ja skaffa min hund o min motorcykel.

Detta är mina enda morötter idag. Mina mål. Mina prioriteringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0