hmm verkar faktiskt ha några trogna läsare haha

Kan gå in o kolla statistiken på bloggen. Har typ 1-5 läsare per dag. Några av er vet ja men ibland blir de lite för många för att ja ska lista ut vilka ni är.

Sofia min kompis o  föredetta kollega har en granne. Denna granne har jag nu på min msn. Väldans trevlig tjej får ja säga. Satt o prata på msn både förrgår kväll o igårkväll. Begriper inte riktigt ibland vart tiden tar vägen. Helt plötsligt bara kände ja hur trött jag var, snegla ner på klockan o ser att hon är 02.30 ca, jäklar. Inte konstigt ja e trött. Så säger hon att ja jo jag ska upp 07, börjar jobba 9. Oj, då ska inte ja klaga, ledig idag.

Fan va svårt jag har för att aktivera mig från o till, hitta något att göra. Gick in på kontot för o se hur mkt ja har kvar o roa mig för denna månaden. Har typ 3600 kvar. Skiter i boxsäck. Min hjärna tänker väldigt lätt att fan nu e de bara så många dagar kvar till lön o ja har så mkt pengar kvar. Fan måste spendera, ja har råd. Oj då, så många dagar kvar till lön :( o ja har bara så mkt pengar kvar o leva för, oj då.. Händer gång på gång o inte fan lär ja mig. Fast nu kände ja lite att ja nog ska låta bli o handla en massa. Trodde mina karensdagar skulle komma med på denna lönen, då kommer de på nästa istället då. Kanske bra o  ha kvar pengar så ja täcker för dom dagarna. Fick ju tillbaka skattepengar nu med, 1600. Alltså hade jag bara haft 2000 kr kvar. Försöker se de så istället.

Vart fan tog solen vägen föresten? moln o blåst.

Sushi, måste ändå ner på stan för o köpa ormmat hadeja tänkt. Svänga in om ikizukuri o käka lite gott? Eller va fan hette de där nya stället, zen-sushi något. Kanske skulle prova de. För mig de låg östra förstadsgatan, men var de lund? Finns östra förstadsgatan i lund? Ska genast i o kolla.. ne verkar de inte göra, vet de finns i malmö. Ska se om ja googlar zen-sushi va ja får fram då............... Please Hold.............  Hitta en sushi guide, inget om nån zen-sushi så de får vara. Hittar tre sushirestauranter i Lund:
Ikizukuri, Wasabi o Tabemono.

Ikizukuri skulle ja vilja säga är lite mcdonaldsversion av sushirestaurant, inte så fräsch lokal o inte så färsk fisk som ja skulle vilja ha. Tråkig personal som inte verkar vilja vara där. Käkar där för där e lite billigare. Maten är dock god

Wasabi är min favorit av dessa två. Trevlig personal, varm o gästvänlig lokal, färsk fisk o jäkligt gott. Lite dyrare än Ikizukuri men helt klar värt dom extra kronorna..

Aldrig ätit på Tabemono så ja kan inte ge nått omdömme där.


Fan fick nya lotter från miljonlotteriet idag. Jippie, va 120kr. Vinst saldo hos dom nu är typ 640kr, hmm minus vad jag betalt för alla lotterna = stor minus i kassan där. Jaja vafan satsar man ingen vinner man inget. Tänkte fortsätta tills lönen tar slut o csn börjar.

Nä fan nu borde jag aktivera mig. Få se om de blir nån sushi idag eller inte..


Kommentarer
Postat av: Oraklet

Zen-sushi finns i Lund, östra mårtensgatan 4 (gatan som går från Mcdonalds ut till Spyken/ östra vallgatan

2008-06-17 @ 22:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0